3 rzeczy, które możesz zlecić w firmie, by mieć więcej czasu na realizację zleceń



Prowadzenie własnej działalności gospodarczej, niezależnie od branży, wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Tak naprawdę, jako właściciel firmy, stajesz się człowiekiem "od wszystkiego". Z czasem natłok innych, pobocznych obowiązków i formalności może przytłoczyć. Co od początku warto zlecić, by mieć więcej czasu na samą realizację zleceń czy sprzedaż? 


Księgowość - moje must have


Skoro własna działalność to i księgowość. W swojej firmie od razu postawiłam na zlecenie prowadzenia działalności osobom, które zwyczajnie się na tym znają. Jeśli tak jak ja, nie masz pojęcia o księgowości, "odżałuj" określoną sumę co miesiąc i postaw na profesjonalną księgową. Z głowy masz wszelkie formalności, a jedyne co Ci pozostaje, to wystawienie faktur w programie online i podesłanie ich do rozliczenia raz w miesiącu. No i ważne, śpisz spokojnie, bez obaw, że zapomniałaś o czymś niezmiernie istotnej z prawnego punktu widzenia:)


Social media 


Firma bez aktywności w social mediach obecnie praktycznie nie istnieje. Firmowy fanpage na facebook, instagram czy w zależności od branży w jakiej działasz, aktywność na innych portalach społecznościowych - to wszystko wymaga czasu i co więcej, odpowiedniej taktyki, by działać na Twoją korzyść. Przygotowanie grafik, zdobywanie nowych fanów i tworzenie angażujących treści... to zajmuje, wbrew pozorom, mnóstwo czasu! Z powodzeniem możesz zlecić to innej osobie - znów pozbędziesz się sporej ilości obowiązków, przeznaczając ten czas na wdrażanie nowych rozwiązań w firmie czy realizowanie większej ilości zleceń. 


Wykonanie plus administracja strony internetowej


Podobnie jak aktywność w social mediach ważna, albo jeszcze ważniejsza, jest Twoja strona internetowa. To wizytówka, która ma przyciągać klientów. Od początku warto tutaj postawić na profesjonalizm i zlecić wykonanie strony internetowej agencji czy freelancerowi. Co więcej, bardzo często przy korzystaniu z tego typu usług oferowany jest także "abonament" w postaci technicznej pomocy. Dla mnie, jako laika w tym temacie, to kolejna ważna kwestia, którą z przyjemnością zleciłam osobom trzecim. 

Ilość obowiązków i tematów, jakie możesz zlecać "na zewnątrz" jest mocno zależna od branży, w jakiej działasz. Z ciekawszych rozwiązań, świetnie sprawdzających się w gastronomii, znalazłam np. usługę outsorcingową z zakresu zarządzania ubiorem pracowników. Jak wiesz, odzież gastronomiczna ma ogromne znaczenie, a rotacja pracowników jest w tej branży duża. Zlecając tego typu usługi, znowu zyskujesz czas, a sama kwestia zarządzania ubiorem pracowników odpada Ci z listy zawodowych wyzwań. 

Co Wy dołączylibyście do listy najważniejszych rzeczy, jakie można i warto zlecić we własnej firmie na zewnątrz?