Identyfikacja wizualna firmy - na co warto postawić od razu?




Własną firmę prowadzę już ponad rok. Jestem copywriterką i dziennikarką. Ten drugi człon to taki miks pracy online i biznesu stacjonarnego. Na co warto, w przypadku identyfikacji wizualnej firmy, postawić od samego początku?

"Jak Cię widzą tak Cię piszą" - ten frazes zna chyba każdy z nas. Obecnie na rynku jest łatwo założyć własny biznes, ale już znacznie trudniej przebić się przez konkurencję. Na co warto postawić od razu, by być bardziej rozpoznawalnym i zrobić "dobre wrażenie"?

logo i strona internetowa - to coś, za co wzięłam się od razu. W przypadku prowadzenia własnego portalu internetowego strona jest tutaj kluczowa. Do tego oczywiście profesjonalne, rozpoznawalne logo, które stanie się naszą wizytówką!

wizytówki - dla mnie jako copywriterki zbędne - nie mam ich, bo pracuję tutaj w stu procentach online i zwyczajnie nie miałabym ich komu rozdawać. Co innego w przypadku portalu i redakcji - to był również element, na który postawiłam już na starcie!

roll-up - to również element identyfikacji wizualnej mojej firmy, jako redakcji i portalu. Roll-up świetnie przyciąga potencjalnych czytelników i zwyczajnie informuje na imprezach masowych i innych wydarzeniach, że "jest tutaj dana redakcja i relacji mogą się potem spodziewać w mediach". To druk wielkoformatowy, który był od razu obowiązkowy na mojej liście! Warto zainwestować od razu w profesjonalny druk tego typu - z doświadczenia wiem, że te tańsze szybko się wyginają i nie chcą często stać stabilnie

reklama "na mieście" - jeśli działasz nie do końca online i chcesz przyciągnąć lokalnych klientów, warto pomyśleć o wynajmie powierzchni reklamowej. Mnie udało się wynająć w całkiem fajnym miejscu i przyznam, że ma to wpływ na zdobywanie nowych czytelników

Oczywiste jest, że co branża to ciut inne obowiązkowe elementy identyfikacji wizualnej, o której warto zadbać już na starcie. Co dodalibyście od siebie? Prowadzicie własne biznesy czy pracujecie na etacie? Dajcie znać!