Moje sposoby na koncentrację + KONKURS




Sesja egzaminacyjna trwa - Instagram opanowały zdjęcia z notatkami i litrami kawy. Ja też ugrzęzłam w notatkach, choć na ostatnim roku studiów sesja powinna być przyjemnością lub jak kto woli, rutyną.

Jak nie zwariować i przetrwać ten ciężki czas? Kluczem do sukcesu jest nie tylko odpowiednie rozplanowanie nauki, ale i KONCENTRACJA.

To o niej dzisiaj będzie. Bo jak się skoncentrować, kiedy przed nami egzamin, mnóstwo nauki bądź inny sprawdzian? Jak się skupić na nauce?

MOJE SPOSOBY NA KONCENTRACJĘ i LEPSZE SKUPIENIE:


  • odłączenie od rozpraszaczy - nauka z Facebookiem, scrollowaniem Instagrama czy sprawdzaniem co nowego na ulubionym blogu na pewno nie przyniesie pożądanych skutków. Aby się lepiej skoncentrować, oddal z zasięgu ręki komputer, telefon i wszystkie inne tego typu sprzęty. Niech Cię nie kusi!
  • proste ćwiczenia przy biurku - by się lepiej skoncentrować i poćwiczyć skupienie, wystarczy zastosować triki takie jak policzenie od 100 do 1 czy powtarzanie inspirującego słowa - nasz mózg też potrzebuje troski ;) 
  • dobre śniadanie - dobre i odżywcze zarazem, zjedzone po przebudzeniu - nic mnie bardziej nie irytuje niż burczenie w brzuchu i poczucie głodu podczas nauki - nie potrafię się wtedy skupić!
  • prawidłowa ilość snu - zamiast siedzieć nad książkami do późnych godzin nocnych, zapewnij sobie przynajmniej 6 - 7 godzin snu. Na drugi dzień nauka będzie szła o wiele lepiej!
  • witaminowe wspomagacze - mam tutaj na myśli oczywiście przyjazne dla organizmu produkty, takie jak np. Dr Witt Premium Active Drink - wersja polepszająca koncentrację o smaku jabłka, winogron i granatu to aż 100% dziennej referencyjnej wartości spożycia magnezu, zamknięte w 250 ml puszce. Magnez przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia, pozwalając nam owocniej przyswajać wiedzę. Wszelkie napoje energetyzujące mogą się schować!
  • robienie przerw - przyswajanie ogromnej ilości materiału jest męczące, dlatego warto robić sobie zaplanowane przerwy. Pamiętaj tylko, by trzymać się narzuconych ram czasowych i nie rozleniwić się na dobre!
  • kawa - nie mogło jej zabraknąć w tym zestawieniu. I choć ja piję ją głównie dla walorów smakowych, są osoby, które ten magiczny napój pobudza;)
  • mała nagroda po osiągnięciu celów - kiedy się uczę, ustalam dokładny harmonogram dnia. Określam czas na naukę, a potem pozwalam sobie na małe przyjemności, które są swego rodzaju nagrodą. Gdy podczas nauki wiem, że po skończeniu pewnej części materiału czeka na mnie np. kawa i słodka przekąska, praca idzie o wiele lepiej;) 

Powyższe sposoby na koncentrację to triki, które sama stosuję i to z powodzeniem. Dobra organizacja nauki, wcześniejsze przygotowanie materiałów oraz ODPOWIEDNIA KONCENTRACJA potrafią zdziałać prawdziwe cuda!



GOTOWI NA MAŁY KONKURS? 

Wraz z marką Dr Witt zapraszam Was do udziału w konkursie - co można wygrać i na czym on polega?

  • wystarczy w komentarzu pod wpisem odpowiedzieć na pytanie konkursowe:

CZY WIESZ JAKIE WARTOŚCI ODŻYWCZE MAJĄ WPŁYW NA LEPSZĄ KONCENTRACJĘ?

  • konkurs trwa od 9.02 do 22.02 - po upływie tego terminu, w ciągu kolejnych siedmiu dni wyłaniam DWÓCH ZWYCIĘZCÓW - autorów najciekawszych merytorycznie bądź najbardziej kreatywnych odpowiedzi
  • nagrodą w konkursie jest jedna pozycja spośród:

    1) E - book "Wzmacnianie organizmu" Jadwigi Górnickiej
    2) E - book " Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni"        Pauliny Mechło i Joanny Grzelka
    3) Audiobook "7 nawyków skutecznego działania" autorstwa Stephena R. Covey
  • ogłoszenie zwycięzców nastąpi w komentarzu pod tym postem - w mailu podajesz mi Imię i Nazwisko, numer nagrody oraz adres mailowy, na który ma zostać ona wysłana:) 
  • dokładny regulamin dostępny tutaj - koniecznie zapoznaj się przed udziałem :) 


Czekam na Wasze odpowiedzi z niecierpliwością - sama chętnie zgłębię temat odpowiedniej diety podczas nauki i wysiłku umysłowego!
Copyright © 2014 Day with Coffee | lifestyle blog , Blogger